UsahaNiaga
Wednesday, July 26, 2006
Bersedia Alam Emosi dan Sikap - Yakin pada kebolehan diri
Perniagaan berasaskan networking ini amat menitikberatkan beberapa perkara yang dikatakan sebagai persediaan emosi dan sikap. Persediaan inisangat penting dan dapat memberikan hasil yang tinggi. Berikut adalah persediaan yang perlu anda lakukan.

Yakin pada kebolehan diri
Perkara asas yang anda harus lengkapi ialah persediaan yakin pada kebolehan dan keupayaan diri sendiri. Diri sendiri adalah tanggungjawab anda. Keyakinan yang tinggi memberikan anda sikap tidak takut kepada apa-apa rintangan dan risiko. Rintangan dan risiko dianggap sebagai salah satu asam garam dalam perniagaan MLM ini.

Sesudah percaya kepada kebolehan dan bakat diri sendiri, tanamkan pula percaya kepada orang lain. Sebagai contoh, upline, downline dan prospek. Yakin pada kewibawaan upline. Yakin pada keupayaan dan kebolehan downline dan yakin pada potensi prospek. Sekiranya anda tidak yakin pada upline, anda sudah tentu tidak mahu bekerjasama dan menjalankan MLM. Apabila tidak menjalankan perniagaan MLM, maka tiadalah kejayaan.

Upline adalah pemimpin anda dalam hala tuju perniagaan berasaskan MLM. Apabila tidak yakin pada downline, anda tentu mengabaikan downline yang berpotensi. Pengabaian merugikan perniagaan anda sendiri. Manakala prospek pula ialah orang yang anda hendak jual dan taja produk kepadanya. Apabila anda tidak yakin kepada potensinya sebagai pembeli dan potensi sebagai downline, sudah tentu anda tidak mahu berjumpa dan memperkenalkan syarikat MLM anda.
Bersambung...
posted by editor @ 7:59 AM  
Arkib Lepas
Rakan Cyber
Arkib