UsahaNiaga
Tuesday, June 20, 2006
Mulakan Langkah Pertama
KEJAYAAN hari esok bermula dengan LANGKAH PERTAMA anda hari ini. Tidak kira dalam apa bidang yang kita ceburi atau ingin memulakan sesuatu projek atau perniagaan, anda perlulah melakukan LANGKAH PERTAMA. LANGKAH PERTAMA ini seperti menyediakan diri anda dengan ilmu pengetahuan dan menyediakan peralatan atau persediaan sebelum memulakan 'perjalanan' KERJAYA anda.
Hidup ini ibarat jalan sehala yang tidak boleh berpatah balik ke belakang. Mungkin adakalanya kita akan tersilap dalam perjalanan ini, tetapi hidup mesti diteruskan juga. Tiada manusia yang tidak melakukan kesalahan (kecuali Nabi Muhammad s.a.w.). (Begitu juga dengan saya. Jika saya tersilap, tegurlah saya dengan mengirimkan komen anda ke emel saya badruzamani_azmi@yahoo.com )
Carilah peluang dan rebutlah kesempatan yang muncul depan anda dengan berhati-hati. Jangan terlalu percaya dengan apa yang anda baca. Berfikir dengan teliti dan buat keputusan dengan bijak. Hidup ini ada pilihan dan anda yang tentukan. Buka hati, buka minda dan kenali diri anda. Apakah kekuatan diri anda yang patut dipertingkatkan dan apa kelemahan diri yang patut diperbaiki? Sehingga berjumpa lagi... JAzakalllah Kairon Kasiran.
posted by editor @ 7:42 AM  
Arkib Lepas
Rakan Cyber
Arkib