UsahaNiaga
Thursday, June 15, 2006
Affiliates
Affiliate ialah program mencari ejen jualan dalam dunia internet. Sekiranya anda tiada produk untuk dijual, anda boleh menyertai program Affiliate ini. Tetapi, sebelum anda menyertai program ini, anda seharusnya membaca terma dan syarat dan tahu apa yang ingin anda jual sebelum anda menyertainya. Di Malaysia, dah ada banyak laman tempatan yang menyediakan program ini dengan pelbagai komisyen yang berbeza-beza. Dan ia bertambah dari hari ke hari. Ini suatu perkembangan yang bagus.
Namun begitu, ada juga segelintir individu yang tidak memahami atau sengaja tidak mahu ikut peraturan atas sikap tamak dan ingin cepat dapat imbuhan atas niat baik pemilik laman web tersebut untuk menyediakan program seumpama itu. Pada mereka ini, tiada jalan mudah untuk menjadi kaya! Jalan mudah selalunya membawa bencana! Nasihat saya, cepat-cepat la bertaubat dan hentikanlah perbuatan anda.
Pada semua yang ingin menyertai atau sudah menyertai program seperti ini, saya ucapkan SELAMAT BERUSAHA! SEMOGA KITA SEMUA BERJAYA! Setiap orang ada rezeki masing-masing atas keberkatan, usaha dan nasib masing-masing. Janganlah iri hati dan dengki sesama kita. Kalau gagal, carilah punca kegagalan dan minta pendapat dari mereka yang sudah berjaya. Dalam internet semua orang berpeluang untuk berjaya. Tetapi, mestilah dengan usaha yang gigih, ingin menimba pengalaman, sanggup belajar, berani mengambil risiko untuk gagal dan tidak mudah berputus asa.
Tetapi, saya nasihatkan anda supaya TAMAK! Kerana tidak semua program Affiliate sesuai dengan hobi dan jiwa anda. Pilih program yang menarik dan sesuai dengan anda. Jangan pilih terlalu banyak sehingga klien anda tidak dapat membuat pilihan dan anda pula tiada masa dan keliru nak urus yang mana satu. Di sinilah KUASA FOKUS itu penting. Biar kita mempunyai 2 atau 3 program yang sesuai dengan diri kita dan kita menumpu sepenuhnya pada promosi pemasaran sahaja. Bab jualan kita serahkan kepada pemilik produk. Setiap bulan kita terima komisyen dari jualan hasil promosi kita.
Jika bagi anda yang masih tercari-cari program Affiliate ini, saya tawarkan beberapa program Affiliate yang menarik minat saya untuk anda cuba seperti :-





Sila layari laman web di atas dan baca mengenai produk, syarat dan terma perjanjian dan "tepuk dada, tanya minat dan selera" anda. Selamat berusaha dan berjaya. Jumpa lagi!

posted by editor @ 10:58 AM  
Arkib Lepas
Rakan Cyber
Arkib