UsahaNiaga
Tuesday, June 27, 2006
Bolehkah Menjadi Jutawan Melalui MLM? Siri ke 3
...sambungan

5-Anda boleh mendapat bimbingan sewajarnya daripada upline anda
Jika upline anda tidak mengambil berat dan membimbing anda, sukarlah mereka untuk berjaya dalam perniagaan MLM. MLM hanya boleh berjaya jika upline membimbing downline melakukan seperti yang upline lakukan. Setiap ilmu dan rahsia dicurahkan tanpa disembunyikan. Kejayaan downline adalah kejayaan upline. Bahkan, jika downline berusaha lebih, downline boleh memperolehi pendapatan melebihi upline. Malah ada usahawan MLM berjaya menandingi uplinenya melalui pendapatan bonus setiap bulan.

6-Perniagaan MLM melibatkan seni perhubungan sesama manusia
Jangan bimbang jika anda tidak berpengalaman dan berkebolehan untuk berkomunikasi dengan orang lain. ini kerana, upline akan mencurahkan ilmu dan memberikan motivasi untuk kejayaan anda. Anda tidak perlu bimbang jika kekurangan ilmu pengetahuan kerana anda boleh menimbang melalui upline ataupun jutawan yang telah berjaya. Seni perhubungan inilah yang melebarkan jalur rangkaian perniagaan MLM. Peluang anda hendak menjadi jutawan terbuka luas seperti peluang orang lain.


7-Risiko MLM adalah kurang berbanding dengan perniagaan lain
Anda tidak rugi kerana modalnya tidak besar. Bahkan, jika berjaya, anda akan memperolehi pendapatan melebihi pendapatan tetap anda. Permulaan anda bergerak pula tidak melibatkan kos yang tinggi bahkan, anda boleh melakukannya secara part time. Dengan kata lain, anda bebas bekerja mengikut masa anda sendiri. Anda adalah BOS kepada diri anda sendiri.

Selain itu, anda juga dapat menggerakkan produk tanpa perlu menjual secara banyak. Ini kerana, barangan dapat dipasarkan melalui downline anda. Perniagaan MLM ialah perniagaan promosi dan pengiklanan secara terus dari mulut ke mulut. Inilah corak pengiklanan yang terbaik. Semakin ramai downline yang aktif, semakin bertambah bonus anda. Risiko perniagaan ini adalah rendah.

posted by editor @ 9:21 AM  
Arkib Lepas
Rakan Cyber
Arkib